back to posts |

Przed samym rozpoczęciem analizy warto przygotować zebrane dane jakościowe tak, aby była możliwość skorzystania w wszystkich dostępnych możliwości oprogramowania FOCUSSON. 

1. Zapisz pliki w docx 

2. Pogrub wypowiedzi moderatora, lub moderatorki. Wystarczy zaznaczenie ich np. M:

3. Uczestników oznaczaj także literami, nickami, imionami np. A, B, C

4. Wypowiedzi poszczególnych osób zacznij od nowej linijki np.

A:

B:

C:

5. Didaskalia – czyli zapiski, które nie powinny być poddane analizie np. frekwencyjności czy kolokacji ale powinny być widoczne w czasie pracy nad danymi jakościowymi. Należy je zapisać w jeden z poniżej prezentowanych sposobów – tekst ten zabarwi się na szaro i dzięki temu osoba analizująca będzie widziała, że jest to tekst pomocniczy.

Sposoby zapisu didaskalii:

//uczestniczka śmiała się opowiadając o szkoleniu//

#uczestniczka śmiała się opowiadając o szkoleniu#

##uczestniczka śmiała się opowiadając o szkoleniu##

$$uczestniczka śmiała się opowiadając o szkoleniu$$

@@uczestniczka śmiała się opowiadając o szkoleniu@@

::uczestniczka śmiała się opowiadając o szkoleniu::

Można każde z narzędzi do analizy używać osobno dla zdefiniowanych uczestników i uczestniczek np. frekwencyjność słów tylko dla A.

Jeśli zainteresował Cię ten artykuł i jeśli chcesz zdobyć więcej wiedzy o jakościowych badaniach online to śledź nas na LinkedIn, Facebook i na Twitter, gdzie dzielimy się najświeższą wiedzą.