Gosia Pałys-Dudek

Kasia Pałys

Michał Pałys-Dudek

Kto stoi za Focussonem i co nas motywuje

Wiele osób pyta nas, dlaczego zbudowaliśmy Focussona. To dobre pytanie. Jest możliwości na przeprowadzanie ankiet internetowych. Każdy chociaż raz w życiu przeprowadził takie badanie albo chociaż wie o co w nim chodzi. Niestety często słyszymy, że wiedza uzyskana podczas takich badań jest tylko częściowa i trudna w zastosowaniu.

To sprawia, że coraz mniej osób w ogóle sięga po badania. Ankieta wytycza trendy, podpowiada, że 30% lubi dany produkt, a 70% nie. Jeżeli wcześniej ją dobrze skonstruujemy to podpytamy, dlaczego tak jest, ale odpowiedzi w pytaniach otwartych są bardzo szczątkowe i zdawkowe. 

Zrozumieliśmy, że jeśli naprawdę ktoś chce pozyskać insighty potrzebuje słów, a nie danych, a ich nie da się pozyskać z ankiety tylko w rozmowie ze swoimi klientami i klientkami. Wtedy już zaczęliśmy czuć, że brakuje prostych i przestępnych narzędzi do prawdziwych rozmów z konsumentami/tkami.

Często pytaliśmy, dlaczego nie robicie grup fokusowych, ale odpowiedzi zawsze były takie same: że nie jest to możliwe, zbyt drogie, trudne do zorganizowania, bardzo ciężko właściwe osoby zebrać w jednym miejscu, na fokusy stać tylko wielkie firmy. W dodatku analiza jest długa i czasochłonna. Z powodu ograniczonego dostępu do narzędzi, jakościowe badania są rzadko kiedy wybierane, nawet jeśli to one dostarczyłyby poszukiwanej wiedzy. My za to nie umieliśmy się z tym pogodzić. Jesteśmy wizjonerami i mocno wierzymy, że badania jakościowe w momencie jak będą bardziej dostępne dla wszystkich zrewolucjonizują sposób podejmowania decyzji w firmach.  

Gosia i Kasia na uniwersytecie pracowały w badaniach rynku prowadząc grupy fokusowe i widziały potencjał i możliwości jakie płyną z ich prowadzenia. Bardzo szybko zaczęłyśmy także automatyzować rzeczy, z którymi się zmagałyśmy na co dzień. I szczerze mówiąc, nie było to łatwe. Analiza tysięcy transkrypcji, synchronizacja pracy, potrzeba zorganizowania grup fokusowych w różnych miastach w celu zebrania danych. Ale dzięki napotkanym trudnościom narodził się Focusson. Przestaliśmy jeść, spać i wychodzić i spędzaliśmy cały czas pracując, projektując i budując oprogramowanie, które pozwoliło badaczom i badaczkom przeprowadzać internetowe wywiady grupowe oraz indywidualne i analizować ich transkrypcje w sposób półautomatyczny.

Uważamy, że jest to ogromne osiągnięcie w świecie badań jakościowych.

Pracując w różnych miejscach, przy różnych projektach coraz więcej wiedzieliśmy o samej pracy badacza i badaczki, ale i oczekiwaniach w stosunku do danych i raportów.  

Focusson jest odpowiedzią na to zapotrzebowanie. Jest też narzędziem, które pozwala dotrzeć do każdej osoby na świecie. Wymogiem jest Internet. Zaprojektowaliśmy je tak, aby nikt nic nie musiał ściągać na swój komputer. Takie rozwiązanie ułatwią także prace badaczy i badaczek. Mogą w dowolnym momencie zalogować się na konto i analizować dowolną ilość danych – a my podpowiadamy i pomagamy jak robić to sprawnie i szybko – nasze wirtualne mazaki są magiczne!  

Spróbuj Focussona, a jesteśmy przekonani, że go pokochasz.  

Daj mu szansę i napisz do nas na biuro@focusson.com, jeśli masz jakieś uwagi lub pomysły.